چگونه می توانم مستقل خوابیدن را به فرزندم بیاموزم؟

۲۳ آبان ۱۳۹۶ خبری جمال

اضطراب، نا امنی، عوامل حواس پرتی، همه ی این ها می توانند فرزند کوچکتان را مستقیم از رختخوابش به رختخواب شما بفرستد. خوشبختانه شما می توانید این عادت خوابیدن را بشکنید.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

اینجا نحوه ی تشویق فرزندتان به مستقل خوابیدن وجود دارد.

۱٫  عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

تلویزیون، رایانه، و سایر وسایل الکترونیکی را از اتاق فرزندتان خارج کنید تا یک محیط خواب راحت برای او ایجاد کنید. دکتر جودیت اووِنز یکی از نویسندگان “مسئولیت خواب فرزندتان را به عهده بگیرید” می گوید: “تحریک ناشی از تلویزیون یا بازی های ویدئویی و نور صفحه نمایش رایانه و تلویزیون هر دو خوابیدن را سخت می کنند”. “مطمئنا، نور کم؛ مثلا یک لامپ کوچک برای بچه هایی که نیاز به روشنایی دارند، کفایت می کند”.

 ۲٫ یک برنامه ی خواب روتین مقرر کنید

یک حمام گرم بگیرید، لباس راحتی به تن کنید، مسواک بزنید، و داستان های قبل از خواب بخوانید، عادت کردن به انجام این فعالیت های روزانه می تواند به بچه های کوچک کمک کند در مورد رفتن به رختخواب احساس امنیت بیشتری داشته باشند. دکتر جودیت اووِنز می گوید: “کودکان را از لحاظ روانی آماده کنید و اضطراب شبانه ی آنها را کم کنید”. “این کار سطح استرس را کاهش می دهد و مراحلی را ایجاد می کند که کودک می تواند پیش بینی کند و می داند که این مراحل باعث خواهند شد او بخوابد”.

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده
نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت
باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می
شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید:
ورود اعضا

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود ۵۰ هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت
بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.
برای عضویت در سایت کلیک کنید




لینک های اشتراک گذاری در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی